Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

 

 

DAŇ Z NEMOVITÝCH VĚCÍ – bez starostí, z pohodlí domova

Daň z nemovitých věcí upravuje zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí, ve znění pozdějších předpisů.

 

Podání daňového přiznání

  • Daňové přiznání je poplatník povinen podat příslušnému správci daně do 31. ledna zdaňovacího období, dojde‑li během roku ke změně okolností rozhodných pro stanovení daně nebo ke změně poplatníka.
  • Tiskopis daňového přiznání včetně samostatných listů a příloh lze získat na všech finančních úřadech.
  • Na Daňovém portálu www.daneelektronicky.cz je k dispozici aplikace pro elektronické podání (EPO). Po zadání základních údajů o přiznávaných nemovitých věcech aplikace EPO automaticky doplní hodnoty potřebné pro výpočet daně, daň vypočte a zkontroluje. Formulář je možné vytisknout a podepsaný doručit na finanční úřad.

 

Placení daně prostřednictvím SIPO

  • Žádné složenky, žádné fronty u pokladen, žádné příkazy bance – plaťte daň z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO a budete mít záruku, že daň vždy zaplatíte včas.
  • Tiskopis „Oznámení k platbě daně z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO“ je dostupný na každém územním pracovišti finančního úřadu nebo na webových stránkách Finanční správy ČR (www.financnisprava.cz).
  • Vyplněný tiskopis spolu s dokladem o přidělení spojovacího čísla SIPO (nebo aktuální rozpis bezhotovostních plateb SIPO) doručte na finanční úřad (nejpozději do 31. ledna).
  • Nejste-li držitelem spojovacího čísla SIPO, vyřiďte si ho na pobočce České pošty (nelze využít spojovací číslo jiné osoby, např. v případě manželů).

 

Zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem

  • Služba je určená pro poplatníky, kteří nemají zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO a pro právnické osoby, které nemají datovou schránku.
  • Údaje potřebné pro placení daně budete mít ve své e-mailové schránce, nemusíte čekat na složenku.
  • Zapomenete‑li daň zaplatit, správce daně Vám zašle upozornění e-mailem.
  • Tiskopis „Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e‑mailem“ je dostupný na každém územním pracovišti finančního úřadu nebo na webových stránkách Finanční správy ČR (www.financnisprava.cz).
  • Vyplněnou žádost, ve které poplatník jednoznačně určí jednu e‑mailovou adresu, na kterou chce dostávat informaci o placení daně z nemovitých věcí je potřeba doručit na finanční úřad (nejpozději do 15. března).
  • Kompletní informaci s údaji pro placení daně ve formátu pdf obdrží poplatník před splatností daně do určené e‑mailové schránky.

 

BLIŽŠÍ INFORMACE ZÍSKÁTE NA KAŽDÉM FINANČNÍM ÚŘADU.

 



 

Kotlíkové dotace

KOTLIKOVE DOTACE AKTUALNE


Pardubický kraj vyhlásil "3". výzvu na kotlíkové dotace pro fyzické osoby 27 . září 2017 . V tvto dnv Se zájemci musí elektronicky zaregistrovat do svstému" vvplnit žádost a vyplněnou do systému uložit. Poté źadatel obdrží důležitý email s odkazem. Z tohoto odkazu dne 31. 10.2017 v 6:30 hodin svou žádost stiskem tlačítkana odkaz odešle. Vyplňování žádostí, které začaIo 27 . 9 . 2017 , nemá
žáđný vliv na pořadí žáďosti. Pro pořaďí žádostí bude určující termín 31. 10. 2017 v 6.30 hodin. V tuto dobu ale uź musíte mít z předchozích dnů hotovou registraci a vvplněnou žádost. Ráno
31.10. už jen ,,KLIKNETE.., abyste získali co nejrychleji nejlepší pořadí.Vše najdete rua adrese https://rvww.paľdubickvkrai,czlvyzvakotlikove-dotaceĺg3ztg. Nahlédněte co nejdříve. Pokud budete potřebovat pomoc, tak jsou tam uvedeny kontakty na pracovníky Pardubického kraje a ti vám rádi poradí.

 


Sbírka na letošním Jarmarku OnaDnes

Pomoc otci s pěti dětmi.

Domeček se zahradou v obci Bílý kámen - Podhořany u Ronova mají pronajatý od známých. „Se vším všudy nás nájem stojí 17,5 tisíce korun měsíčně,“ vypočítává Jaroslav, který si jako osoba samostatně výdělečně činná vydělává zejména izolací střech, ale bere i další stavební práce. Kvůli dluhům se museli před dvěma lety odstěhovat z Milovic. Branku do zahrady nám přišel otevřít hubený kluk Jára. Na čtrnáct let nevypadá, ale bystrost mu kouká z očí. Ve škole se učí s vyznamenáním. Kromě něj se jeho táta stará o další tři mladší bratry a jednu sestru. Nejmladším dvojčatům jsou čtyři roky a protože je na všechno sám, rozhodli jsme se mu pomoct.

 

Je-li totiž člověk sám na pět malých dětí, může vydělávat jen tehdy, když sežene hlídání. Matka dětí a bývalá Jaroslavova manželka po porodu dvojčat vážně onemocněla, opakovaně se léčila na psychiatrii. S její pomocí se tedy už pár let počítat nedá, nyní je v invalidním důchodu a navíc před víc jak půl rokem rodinu opustila.

„Odešla za jiným mužem. Už jsme od léta rozvedeni, ale v kontaktu jsme dál. Jezdí sem za dětmi každou sobotu,“ uvádí Jaroslav v neutěšeném prostředí pronajatého a provizorně zařízeného domku.

Občas přijede pomoct Jaroslavova sestra, která však bydlí v Praze, což je přes sto kilometrů daleko. „Někdy jí odvezu děti a pohlídá je,“ popisuje komplikovaný život otce pěti dětí. O příspěvky na děti Jaroslav už po rozvodu zažádal, teď od září nastoupila čtyřletá dvojčata Dominik a Veronika teprve do školky, což je výrazná úleva na dopoledne. Ale holčička potřebuje speciální péči, protože se narodila s rozštěpem patra.

„Má za sebou dvě operace a další ji ještě čekají. Kvůli rozštěpu moc nemluví, potřebovala by pomoc logopeda,“ líčí Jaroslav a Verunka mu po celý čas naší návštěvy visí na krku, hlavu zabořenou tak, aby jí nebylo vidět do obličeje. „Stydí se,“ omlouvá ji táta.

Jára, Marek a Michal jsou správní kluci. Je teplo, běhají bosi a vypadají spokojeně. „Škoda, že tu nemáme internet,“ postesknou si, když vyzvídáme, co to na počítači hrají. „Ale spíš by to tu chtělo vymalovat a opravit kliky, uklidit,“ uvažuje nejstarší z bratrů o tom, na co by za vybrané peníze potřebovali.

Je jasné, že peníze tu sotva stačí na jídlo. A ženská ruka, která by bydlení rodině zútulnila, tady citelně chybí.

„Občas už to fyzicky ani psychicky nezvládám, ale dětí se nevzdám,“ bojuje s osudem Jaroslav, kterého by zachránilo, kdybychom mu přispěli na nájem, protože o příspěvek na bydlení může žádat teprve zpětně po doložení příjmů a zaplaceného bydlení tři měsíce zpátky.

„Přestože je nájemné poměrně vysoké, je pochopitelná jeho výše, protože v ní jsou obsaženy i platby za elektřinu a plynové topení, a děti mají k dispozici velkou zahradu,“ vysvětluje Klára Vítková Rulíková z Klubu dvojčat a vícerčat, který rodině pomáhal už před lety, v době, kdy maminka onemocněla.

Zbývající vybrané peníze by Jaroslav potřeboval na pomoc pečovatelek, které by mu pomohly zabezpečit rodinu tak, aby mohl chodit každý den do práce, postavit se na vlastní nohy a dostat se z kolotoče problémů.

Jak pomoct.

Přispět můžete prostřednictvím veřejné sbírky Nadace Terezy Maxové dětem již nyní na číslo: 2102710424/2700 variabilní symbol 300917.

 

 

 




 

Od 1.1.2016 -  OÚPodhořany u Ronova poskytuje ověřování podpisů a listin

 




 

Poplatek za svoz odpadu

číní 600,- Kč, a je splatný do 30.4.2016. Poplatek platí osoba s trvalým pobytem v obci a osoba, která je majitelem nemovitosti v katastru obce Podhořany u Ronova. Poplatek lze zaplatit platebním příkazem na účet obce   7323531/0100  s variabilním číslem  =  číslo popisné.  

 

Informace -  zde ke stažení


 

Poplatek ze psa

 

 je splatný do 30.4.2016. Za jednoho psa činí 100,- Kč a za každého dalšího 150,- Kč. Poplatek lze zaplati převodním příkazem na účet obce 7323531/0100 s variabilním symbolem = 9 + číslo popisné.

Informace o poplatku ve veřejné vyhlášce na úřední desce.


 

Placení daně - z nemovitých věcí -

zde ke stažení

 




REVIZE KOTLŮ A KOMÍNŮ!

Kominictví CUP SECURITY - veškeré kominické služby.      Kontakt: 797 970 631     Po – Pá 8:00 –19:00

E-mail: P.radvanovsky@cup-security.cz  




Revize kotlů

Novela Zákona o ochraně ovzduší č. 201/2012 Sb. stanoví povinnost realizovat u kotlů na pevná paliva první kontrolu nejpozději do 31. prosince 2016. Tato povinnost se vztahuje i na nově zakoupené kotle.

Kde je stanovena povinnost provést kontrolu kotle?

Povinnost první kontroly, která musí proběhnout nejpozději do 31. prosince 2016. Po tomto datu by měl být každý provozovatel kotle schopen na vyžádání obecního úřadu tento doklad předložit.

Zákon předepisuje provádět podle odstavce h) paragrafu § 17 jednou za dva kalendářní roky kontrolu technického stavu a provozu spalovacího stacionárního zdroje (kotle) na pevná paliva o jmenovitém tepelném příkonu od 10 do 300 kW včetně, který slouží jako zdroj tepla pro teplovodní soustavu ústředního vytápění.

Proč provádět kontrolu?

Obecní úřad může požadovat předložení dokladu o provedení této kontroly vystavený odborně způsobilou osobou potvrzující, že stacionární zdroj je instalován, provozován a udržován v souladu s pokyny výrobce a zákonem o ochraně ovzduší.

V případě, že provozovatel nepředloží požadovaný doklad může mu být uložena pokuta podle § 23 odstavce (2) bodu b) až do výše 20 000 Kč.

Kdo může provést povinnou kontrolu kotle?

Ke kontrole je oprávněna pouze autorizovaná osoba proškolená výrobcem kotle. Tato osoba musí být držitelem oprávnění.

Je nutné kontrolovat též kotel zakoupený letos nebo v loňském roce?

V zákoně zohlednění stáří kotle není, je tedy nutné realizovat první kontrolu kotle v určeném termínu. Nařízení se týká všech kotlů na pevná paliva o jmenovitém tepelném příkonu 10 kW až 300 kW včetně, bez ohledu na rok výroby či datum instalace.

Kde zjistím tepelný příkon svého kotle?

Výkon kotle bývá uveden na výrobním štítku v kW, u starších kotlů v ccal. Pokud již výrobní štítek na kotli nemáte, informace o výkonu a účinnosti najdete v Návodu k instalaci a obsluze. Příkon kotle zjistíte také jednoduchým výpočtem, když vydělíte výkon kotle jeho účinností v procentech x 100 (například 24 kW : 80% x 100 = 30 kW příkon).

Výrobce svého kotle neznám, již zanikl nebo je ze zahraničí a nemá v ČR zastoupení, na koho se můžu obrátit?

Pokud je Váš kotel konstrukčně podobný některému z prodávaných kotlů v ČR, může jeho kontrolu provést osoba proškolená společností s tímto podobným typem. Posouzení konstrukční shody provede osoba s platným osvědčením.




 

Nová adresa OÚ Heřmanův Městec - zde ke stažení - zde ke stažení




 

  Rušení televizního vysílání -   na co máte nárok

zde ke stažení




 

PODNIKÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE

pokud máte zájem o bližší informace, neváhejte nás kontaktovat: zde ke stažení




 

Máte evidovánu adresu trvalého pobytu na adrese sídla ohlašovny?

  zde ke stažení           Žádáte o zprostředkování kontaktu?      - zde ke stažení

 





.